Automatic Slideshow

28 February 2017

Visit MARDI AGROPARK CAMERON HIGHLAND

salam alls...

lamaaanya tinggal blog ni... dah berhabuk sawang bagai daa..
entri kali ni nak share dengan u olls time singgah di Cameron highland selepas p kenduri weekend baru ni.. kenduri majlis bertandang cousin ke kampung gajah perak... majlis bertandang aka sambut menantu konvoi 6 buah kereta... kami bertolak pagi jumaat sampai petang pukul 4 lebih di simpang pulai sebelum di bawa ke kampung gajah yg mengambil masa sejam lebih sebelum tiba di inap homestay yg di tempah khas pihak lelaki. apa yang menariknya datang ke perak kali ini dapat tgk live lumba basikal le tour de langkawi yg melalui route menghala ke pantai remis..meriah sungguh dengan sorakan kanak2 ketika  para pelumba merentasi hadapan homestay yg kami menginap..

selesai majlis kenduri kami mula bertolak pulang..kami berpecah ada yg mengambil laluan pulang melalui gerik dan melalui cameron. tapi kami memilih melalui cameron untuk singgah di tempat adik lelaki kami yang tinggal di cameron. memandangkan trip kami masih jauh dan malam bakal menjelma tambah khuatir bila drive malam pencahayaan kurang jelas..jadi kami buat keputusan utk stay di tempat adik kami pada mlm tersebut...

singgah di Cameron highland ini sempatlah kami melawati taman teknologi MARDI yang terletak di Tanah Rata. lebih kurang 10 minit dari kawasan rumah sewa adik kami. jangan x tahu entrance ke taman MARDI ini bertiket tau! x mahal pun.. cuma  RM 3 bagi dewasa. memang wow lah landskap yang dibina di sini... bagi sesape yang nak buat fotografi memang sesuai sangat..view Cantik!! Selain boleh tgk penanaman sayuran disini tau..  x nak cakap banyak lah...

jom tgk gambar yg sempat di snap dulu..