Automatic Slideshow


Change image every 2 seconds:






1 / 3


Caption Text




2 / 3


Caption Two




3 / 3


Caption Three
















18 September 2011

:: PUISI ::

mungkin ada yang telah melihat dan mendengar puisi ini sebelumnya
namun......hayatilah.....


"BERIKANKU KETENANGAN"


Ya Allah, pada Mu aku berserah…
aku insan yg lemah .
bantu aku mengatasi kekusutan hati ini.
Bantu aku ya Allah
bagi meringankan beban
yang membelenggu fikiranku .
buanglah ia jauuh dariku……

aku mahu hati ini tenang ,
jauh dari kekusutan,
bahagia dalam kehidupan,
aman dari penjajahan fikiran,
berilah aku kekuatan semangat
untuk menggarap harapan
di masa hadapan…

masih jauh perjuangan harus ku tempuh
mengutip pengalaman sepanjang perjalanan
agar dapat menjadi bekalan
dalam mencari sinar kehidupan

hati yg rawan usah di biarkan
berlalu tanpa penjagaan
hingga membatasi luar fikiran
jadikan tinta sebagai teman
tatkala berada dalam kesunyian…

*// mungkin ada hati yg sedang rawan saat ini......
     ingatlah bahawa setiap apa yg Allah berikan adalah suatu UJIAN buat kita.
     menguji tahap ingatan kita padaNYA..
     namun percayalah Allah tidak akan menguji kita jika kita tidak mampu menerimanya....*//

No comments:

Post a Comment